Rasa Macam Nak...... Guling.. Guling.. Guling

Assalamua'laikum..

Hi..!

Reen rasa macam nak guling guling sekarang ni. Sebab apa agaknya buat Reen rasa nak berguling? Reen tengah geram sebenarnya..

Rasa Macam Nak...... Guling.. Guling.. Guling

Geram sebab sampai sekarang Reen masih tak faham macam mana cara untuk buat responsive/mobile template.

Kenapa Reen nak sangat belajar buat responsive/mobile template? Penting ke belajar benda ni?

Penting tu... Pada Reen memang penting. Untuk seorang yang cerewet macam Reen ni memang penting. Heeeeee

Kalau dapat belajar ilmu ni, boleh buat template sendiri dan ubah ikut kehendak Reen. Template sekarang memang boleh, cuma bab SEO tak seberapa nak cantik hasilnya.

Dan.. Template yang mempunyai responsive/mobile friendly ni penting untuk search ranking. Maksudnya.. Bila someone cari sesuatu di Google Search yang ada kaitan dengan topic yang ada dalam blog anda, automatic blog anda akan dipaparkan dalam search tadi.

Cuma.. Kalau SEO cantik, dapat la page rank pertama.. Kalau tak berapa cantik, dapat page rank ke 2 dan seterusnya. Tolong betulkan Reen kalau salah ya. Banyak lagi sebenarnya faktor untuk dapatkan page rank tertinggi dalam Google Search.

Boleh baca di blog Ahmad Hasif tentang apa itu SEO dan mobile template. Klik je bahagian yang berlebelkan SEO dan wallaaaaa! Pelbagai tips dan info tentang SEO.

Ok.. Sekarang ni Reen rasa macam nak sambung guling guling lagi. Tapi sebelum tu, ada sesiapa yang tau tentang cara untuk buat responsive/mobile template? Dan berapa bayaran yang akan dikenakan untuk Reen belajar ilmu tersebut?

Mohon email Reen siapa yang tahu. Email Reen ada di sidebar bahagian follow. Terima kasih! Love u guys..!

10 comments:

  1. Sesungguhnya sehingga sekarang, Siqah tak faham pasal SEO. Dah baca di blog AhmadHasif tapi masih tak berapa faham 😢😢

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEO.. Memang pening sikit. Heeee kena banyak ulangkaji.. Adeh. Reen pun pening.. Dah mereng. Tolong Reen Siqa.. Tahap pening untuk faham SEO dan responsive template sehinggakan Reen rasa nak zZzZzZ....

      Delete
  2. SEO ni baca seribu kali pun memang x masuk otak... KitKat kan ada, berehat sebentar reen..

    ReplyDelete
  3. pelik juga tiba2 ada ref. dari guling2.. ingat guling apa.. haha ada rupanya link dkt sini.. Nak bermain dgn SEO senang je main la dengan keyword (LTK)..

    Semoga berjaya..

    ReplyDelete
  4. Allah... LTK tu lagi Reen tak faham. Rasa macam nak guling lagi je bila baca perkataan LTK. Ke maksud awak keyword yang letak dekat meta content..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. long tail keyword.. itu guna dalam title dan dalam artikle content.. LTK ni biasanya 4 patah perkataan ke atas..

      Cara Mudah Bina Title Tag article...

      Delete
    2. Baru nak minta link.. Hihihi tengok-tengok dah ada. Thanks awak!

      Delete
  5. Akk dah putus asa dah nk belajar pasal SEO blog ni, dah ngaku kalah dah.. susahla tak faham2, lastnya tulis blog utk suka2 je. Belajarlah korang org muda2 yek, hehe

    ReplyDelete