Meh Reen Tolong Buatkan Tajuk Blog a.k.a Header

Assalamua'laikum..

Hi..!

Tulisan yang diberikan oleh pihak blogger dalam customize tidak mempunyai banyak pilihan atau mungkin terlalu ramai yang guna tulisan yang sama atau.. anda tidak berkenan dengan style tulisan yang diberikan.

Meh Reen Tolong Buatkan Tajuk Blog a.k.a Header

Nak Reen tolong buatkan dalam Adobe Illustrator? Reen tak boleh tolong 100%. Maksud Reen.. Anda kena bagi tau Reen, anda nak design yang macam mana? Reen cuma boleh tolong yang simple, sebab pengetahuan Reen dalam Adobe Illustrator masih baru.

Contohnya, anda cuma nak design tulisan.. Apa yang anda perlu buat, info Reen nama tulisan yang anda nak. Di Urban Fonts, anda boleh letak nama blog anda di petak yang di sediakan dan pilih fonts.


Bila dah jumpa, info Reen link fonts tersebut atau nama fonts. Kemudian Reen akan buat di AI. Keistimewaan design fonts dalam AI iaitu transparent background. Bermakna, fonts boleh masuk dengan apa sahaja warna background template anda.

Kemudian, info Reen nak warna apa.. Brapa size fonts dan sewaktu dengannya. Kalau nak Reen tolong cropkan gambar untuk jadikan header pun in sya Allah boleh, cuma tengok jenis gambar. Kalau terlalu complicated untuk Reen, Reen minta maaf.. Reen terpaksa reject.


Ini adalah hasil yang Reen edit sendiri dalam bentuk transparent background. Gambar Reen search di Google, kemudian Reen crop.

Kalau selain dari header pun, in sya Allah Reen boleh tolong mana yang Reen mampu. Sambil Reen tolong, sambil Reen belajar. Sebarang pertanyaan, boleh whatsapp Reen di 019-925 5599. :)


18 comments:

  1. menarik.. Blhlah tlg buat kat saya sis.. hihihihi. yg simple2 je.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa boleh. Whatsapp Reen.. Info nak simple cm mana. In sya Allah kalau Reen boleh tlg, Reen tolong. 😄

      Delete
  2. mek nak jugak ! nak letak QueenBee by Mek :) hahaha. tlg la mek reen. nnt drop email ok ayunieramli@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh2 hahahaa xnk whatsapp? Kan lagi senang.. Tu Reen dah letak no hp. 😁

      Delete
  3. comel. kite tunggu masa nak design balik blog yg kabut tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nampak kabut pun.. Cntik je akk tgk. Hihihi

      Delete
  4. Pandainya reen
    Kita mmg tak reti bab2 gini

    ReplyDelete
  5. Cantik dan comel! Kalau siqah nak tukar header nanti siqah cari reen eh..

    ReplyDelete