Official Nama Blog Adalah Reenri.Com

Assalamua'laikum..

Hi..!

Reen nak ucapkan ribuan terima kasih pada Siqa kerana recommend Net KL untuk beli domain. Betul apa yang dikatakan Siqa, memang pantas!

Ada juga Reen survey di GoDaddy, total harga lebih kurang RM45 termasuk security yang akan melindungi nama, alamat, email dan lain-lain details kita dari scammers. Reen pernah beli di Bluehost dan Reen ambil package yang tidak termasuk security.



Beberapa hari selepas pembelian, akan ada scammer yang hantar email pada Reen untuk promote produk mereka seperti edit blog, buat blog dan perkhidmatan lain lagi.

Kalau Reen ambil yang ada security dari Net KL, Reen kena tambah RM15 untuk setahun. Selepas berfikir, Reen ambik je yang tanpa security. Rezeki lebih nanti baru Reen tambah.

Reen pernah dengar ada beberapa isu tentang GoDaddy, tapi... Reen tak ingat isunya. Jadi, Reen ambil keputusan untuk beli di Net KL.

Yang bagusnya juga tentang Net KL, Reen hantar email dalam english dan dia balas dalam bahasa melayu. Awesome! Selalu yang buat service begini adalah orang luar dan majoriti akan dikehendaki speaking untuk setiap conversation.

So.. yup! Entah kenapa Reen rasa seronok pula dapat berbahasa. Lepas tu, dia balas setiap pertanyaan Reen dengan penuh kesabaran. Muhahahaaa! Details dah ada dalam website Net KL, tapi disebabkan Reen malas nak tekan satu persatu, Reen email dan tanya terus. Hohohoho

Selepas fikir baik, buruk, darab dan bahagi, akhirnya Reen buat keputusan untuk teruskan. Dan.. bermulalah nama blog ini sebagai http://www.reenri.com.

Kenapa Reen pilih .com dan kenapa tak teruskan je dengan blogspot.com? Ada banyak sebab. Antaranya..

1. Nampak lebih professional
2. Search engine
3. Risau ada orang lain beli dulu nama ni. Jenuh Reen nak fikir nama lain.
4. Lebih murah berbanding beli untuk Wordpress
5. Serius dalam bidang berblogging
6. Nama blog lebih singkat, memudahkan visitors untuk ingat

14 comments:

  1. Yeayyyy! Dah tukar domain! 😍 Pantas kan servis dorang. Siqah setuju dengan semua sebab reen 👍😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama domain siqah senang Reen nak ingat.. Dah la Reen ni jenis mudah lupa. Skrg ni bila nak melwat blog siqah, trus type URL blog siqah then tambah .com..

      Hihihi sangat memudahkan reen utk melawat blog siqah. Yup..! Pantas!

      Delete
  2. Bagusnya nama blog...netkl memang terbaik...lokman baru gak tukaq domain..kesan selepas domain sangat mantap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah.... Hihihi btul. Mantop.. Sblum ni pe nama domain lokman..?

      Delete
  3. tahniah reen for new domain...irda dulu memang macam nak tukar jugak dari blogspot ni..tapi nak tanya kalau domain ni kita kena renew tiap tahun ke?atau kalau dah beli tak yah renew2 dah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trme ksh Irda.. Yup. Kena reniew setiap tahun.. Rm45 je setahun. Murah.. Lps tu plak dorg yg tolong setup masa baru beli.. Tup tup. Tengok nama blog dh bertukar. Seriously awesome..!

      Delete
  4. tahniah dah ada domain sendiri... lagi stu boleh juga beli di namecheap..

    btw reen jemput join segmen sy yer.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak beli dari namecheap ya? Segmen..! Reen singgah blog awak skrg jgk

      Delete
    2. aah beli disana kebanyakkannya mcm yg pernah sy beli .biz .xyz .. tpi domain .my tak ler sbb dorg tak jual domain malaysia.. orait.. jgn lupa join yer..

      Delete
  5. thniahhh ! betul2, senang nak igt kalau pndek. mek punya susah org nk igt hihi

    ReplyDelete
  6. Trme ksh mek.. Susah sbb ade blogspot je. Nampak panjang.. Mainan minda. Cuba kalau ajussix.com, kacang je nak igt. ;)

    ReplyDelete
  7. ty reen.. faham da pasal domain ni...

    ReplyDelete