Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Assalamua'laikum.. Hi..!

Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Pada hari Sabtu dan Ahad lepas, suami mengadakan percutian hari keluarga bersama team kerjanya di Port Dickson.

Hari Sabtu masing-masing bekerja dan mengambil half day untuk bertolak ke Port Dickson. Kami berkumpul di RNR Seremban. Sampai di Corus apartment pun dah lewat, lebih kurang jam 5 petang.

Reen nak buat review tentang apartment ni jujur tak ada mood sebab pada Reen, ianya tidak memuaskan. Jadi, Reen skip bab ni ya.

Malam tu ada bbq, yang bestnya.. Semua lelaki yang buat kerja. Dari menyapu rumah, mop, lap, bbq, buat air, pergi kedai beli barang yang patut. Kami kaum hawa hanya makan, minum, tidur dan berborak. :D

Seronok bila sekali sekala dapat rehat macam ni, rasa macam permaisuri. Hehehee Kaum hawa dewasa yang pergi hanya 4 orang manakala lelaki 6 orang dan 4 kanak-kanak.

Waktu bbq paling enjoy sebab dapat duduk sambil dengar mereka berborak dan bergelak. Ada masa gelak memang tak ingat dunia. Siap bet tengok siapa yang tidur dulu.

Alih-alih tak sampai pukul 2 pagi, masing-masing cari port tidur dan terus zzzzzz. Reen terjaga dengar bunyi tv, bila ke ruang tamu.. Tv yang tengok budak-budak bujang tidur. Reen tutup tv dan lampu sebab Reen susah tidur bila ada cahaya. Lepas tu barulah dapat tidur dengan selesanya.

Pintu bilik Reen dan suami kena sentiasa buka sebab bilik tu hanya ada kipas dan tingkap pun tak ada. Apartment ni ada 3 bilik tidur, 2 ada penghawa dingin. Memandangkan Reen orang paling lambat masuk, dapatlah bilik berkipas, salah satu sebab tak ada mood. Hahahaa

Lagi satu keluarga sampai malam, suami suruh ambil bilik master yang ada aircorn sebab lagi satu bilik dah di cop oleh dua orang kaum hawa. Memang tidak untuk Reen ambil bilik master, sebab yang datang lewat tu bawa anak-anak, tak akan muat kalau mereka ambik bilik kipas.

Lagipun, kalau Reen pun boleh rasa panas duduk dalam bilik tu, inikan pula anak-anak mereka. Kena lah juga mengalah. Alhamdulillah Allah permudahkan Reen tidur sebab waktu malam tak terasa bahang macam siang.

Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Bangun pagi, yang lelaki mengemas dan Reen tolong tengok. Hahahaha Yang dah bangun baru 3 orang. Reen, suami dan seorang budak bujang, namanya Wan.

Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Bam bam ni suami Reen dan yang tengah menyapu adalah Wan. Bila semua dah bangun, masing-masing breakfast. Lepas tu gerak mandi laut. Reen just tengok mereka mandi. Itu pun sekejap je, lepas tu Reen naik atas bersiap untuk check out jam 12 tengah hari. Nanti berebut bilik air, memandangkan bilik air hanya ada 1.

Jom lihat beberapa view yang sempat Reen snap..

Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Percutian Hari Keluarga Di Port Dickson

Dalam perjalanan balik, kami semua singgah di Melaka untuk ke Klebang Original Coconut Shake.

10 comments:

  1. Wah bestnya reen,,, pergi jalan - jalan sekali sekala,, ambik gambar curi ya diorang sedang tidur tu hiiii... lagi part bagus semua lelaki yang buat ,, bertuahnyaaaa :))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaaha sangat bertuah. Tu yang mood ada balik. Hahaha senyum sokmo ;p

      Delete
  2. Hihiii... si Wan tu tak sedar ke Reen snap gambar dia, dah le tak pakai baju.

    ReplyDelete
  3. bestnya pd.. btw kirim salam kat wan y bujang tu.. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha bujang, tapi ada awek rasanya. Hihihi

      Delete
  4. Hihi....best tu! Bukan senang nak dilayan mcm permaisuri. Selalu selalulah berpiknik kalau gitu Reen.
    Nape tak sewa hotel sendiri sendiri jer. Nyaman sikit nak tido ada ekon

    ReplyDelete
  5. Bagus geng2 lelaki rajin tolong wat keje semuanya. Kirim salam pada yang bujang. Hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah dik.. Mmg bagus. Memang best sekali sekala dapat duduk rehat dari buat kerja harian. :)

      Delete