3 Jenis Basikal Moden Masa Depan

Setiap hari tentu akan ada saja perkara, benda, alat baru yang dicipta hasil kreativiti manusia. Ada yang mencipta alat pekakas dapur untuk memudahkan kerja memasak, ada yang mencipta mesin untuk kilang memproses dan banyak lagi.

Salah satu ciptaan ialah basikal. Berikut adalah 3 jenis basikal moden masa depan yang cantik dan nampak smart.

iBike


3 Jenis Basikal Moden Masa Depan

Dengan mengayuh basikal iBike ini, pengguna dapat menjana kuasa yang boleh digunakan untuk mengecas gadget. Mempunyai sistem untuk kunci basikal, audio jack dan tempat untuk letak ipod.

ECO // 07 – Compactable Urban Bicycle


3 Jenis Basikal Moden Masa Depan

Apa yang unik tentang basikal ECO // 07 – Compactable Urban Bicycle adalah ianya boleh dilipat agar mudah dibawa ke mana saja. 

Rodanya diperbuat daripada 6 bahagian yang berasingan untuk membolehkan basikal di susun dalam pelbagai cara untuk menjimatkan ruang dan angkut ke mana saja yang korang mahu.

Carrier Bike by Shin Hyung Sub Shin

3 Jenis Basikal Moden Masa Depan

Basikal Carrier Bike by Shin Hyung Sub Shin mempunyai tempat letak barang yang besar seperti baju atau bag pakaian. Kalau pergi beli barang runcit dekat kedai, haaaa berbasikal dengan basikal ini lepas itu boleh letak barang yang dibeli. Tak perlu nak gantung dekat tempat pemegang kan?

6 comments:

  1. makin canggih..huhuhuhu.. tapi paling win jgk basikal tua kita kan dlu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup. Tapikan.. Reen tak pandai naik basikal tua dulu-dulu. Basikal tua dulu-dulu paling tahan lasak..

      Delete
  2. Stylo la design Compactable Urban Bicycle tu, tapi iBike canggih. Carrier bike best untuk mak mak pergi shopping ataupun student nak pergi kelas/sekolah. hahaha, letak je bag dalam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa letak bag lepas tu terus gerak g skolah.. Comelnya! Lepas tu plak sambil bawa ke skolah.. Sambil bersenam. Sihat badan..

      Delete
  3. mek pilih ibike :) sebab ibike mmpu menjimatkan tenaga dan dpt buat mek fit sbb kne kayuh !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa lps tu boleh dengar lagu.. Sambil berbasikal.

      Delete