Makeup Urban Decay Di KLCC

Assalamua'laikum.. Hi!

Keletihan yang teramat sangat jalan ke sana dan ke sini untuk mencari barang makeup yang sesuai dengan kulit muka ni.

Semalam.. Tepat 5.45 petang, terus cabut pergi KLCC. Jumpa adik perempuan, Ika dan adik ipar, Aida kat sana. Reen minta tolong dorang untuk jadi penasihat Reen. :p

Sampai je KLCC, terus jumpa Ika dan Aida kat Mac. Mulanya tengok lipstick.. Nak cari colour nude. Mula la sesi tanya pendapat kat adik dan adik ipar. Lepas tu.. Datang consultant/salesman lelaki Malay tanya dan assist Reen.

Bagi tau lelaki tu yang Reen tengah cari colour nude. Dalam pada masa yang sama, Ika jumpa satu colour ni. Cantik juga.

Kemudian, lelaki tu bagi satu cadangan color lipstick yang nampak agak gelap dan pada Reen kusam. Cuba pakai kat bibir, yup! Memang tak sesuai. Puas cari, Reen pun beli lipstick yang Ika recommend.

Masa nak pergi kaunter buat pembayaran, ternampak foundation. Lelaki tu ambik yang sesuai untuk kulit Reen dan letak kat tangan. Reen confuse.. Masa letak kat tangan, nampak tak sesuai. Jadi.. Ika tanya boleh cuba dulu?

Lelaki tu pun tolong makeup kan Reen. Dari mula lelaki tu datang nampak macam dia pandang kami dan cara layanan macam kami ni tak ada duit.

Sejujurnya, kalau Reen tak ada atau tak cukup duit. Reen akan buat cara orang yang tak ada atau tak cukup duit.

Masa lelaki tu makeup kan.. Macam-macam Reen tanya. Dan ada satu pertanyaan Reen tu dia jawab dengan penuh nada perli. Wow. Rasa macam tergamam jap masa tu. Kalau lelaki tu boss Mac, Reen boleh faham dia nak perli. Tapi.....

Disebabkan cara layanan dia macam tu, Reen terus tawar hati dan cancel nak beli foundation dan a few barang yang lain. Reen just beli lipstick Mac.

Makeup Urban Decay Di KLCC

Then kami jalan-jalan.. Dari kedai Mac, kami pergi Sephora, Isetan dan Parkson. Masih tak jumpa yang sesuai. Kebanyakkan foundation dan concealer yang Reen pakai, bertompok dan nampak lubang pori yang ketara.

Kami pun balik.. Dan hari ni... Reen ajak Ika teman. Kali ni Reen pergi dengan Ika. Cuba pergi lagi KLCC.. Ingat kali ni nak cari brush untuk foundation.

Dari butik Bobbi Brown, Sephora, Dior dan Body Shop. Masih tak jumpa yang menepati citarasa Reen. Butik Mac, seriously Reen dah anti sangat.

Ternampak butik Urban Decay... Ajak Ika masuk. Datang la satu kakak ni.. Namanya Fifi, kakak ni sangat cantik.. Kulit putih.. Dengan makeup yang simple. Memang cantik!

Part yang paling best, Kak Fifi layan kami memang superb! Sabar melayani keranah kami yang tanya tentang itu dan ini.

Kak Fifi juga makeup Reen memang nampak cantik. Satu, satu step dia buat sampai la habis. Butik makeup yang lain cincai. Just make up sebelah muka, ada yang makeup mata je. Uhuhuhu

Tapi.. Kak Fifi makeup full muka. Disebabkan cara dia yang sangat superb! Reen beli 7 item.

Makeup Urban Decay Di KLCC

Makeup Urban Decay Di KLCC

Dapat 2 free gift sebab pembelian untuk satu resit lebih RM600. Sampai je rumah, terus cuba pakai sendiri. Sebelum ni Reen just makeup simple. Bedak 2 way, lipstick, eye liner, blusher, dan maskara.

Kali ni... banyak sungguh step. Dari makeup 15 minit jadi 45 minit. Click sini untuk lihat product lain yang Reen guna membuatkan kulit wajah rasa lembut dan sekata.

No comments: